Co programátory ve škole neučí
Petr Paleta - Co programátory ve škole neučí
aneb Softwarové inženýrství v reálné praxi
Petr Paleta - Co programátory ve škole neučí
aneb Softwarové inženýrství v reálné praxi
Softwarové projekty jsou natolik specifickou oblastí lidské činnosti, že jejich zvládnutí činí v praxi nemalé problémy i úspěšným studentům informatiky a zkušeným manažerům a klade zvláštní, často jen tušené nároky na všechny účastníky tohoto procesu. Mohlo by se zdát, že tento handicap se týká programátorů s nedostatečným vzděláním, avšak i studenti informatických oborů většinou potvrdí, že je ani škola v tomto směru na vstup do zaměstnání nijak nepřipravila. Na vině je zakonzervovaný přístup univerzit příliš lpící na teorii, technologiích a exaktnosti řešení, zatímco skutečně užitečné přednášky o praktickém programování, vedení projektů nebo řízení týmů v jejich nabídce obvykle chybí. Podobný důraz na technologie a vývojářské produkty lze bohužel pozorovat i na poli odborné literatury.
Kniha Petra Palety je pravým opakem teoretických přednášek a technicky zaměřených publikací, které i zanícený čtenář těžko převádí do své práce. Na rozdíl od nich autor odkrývá na konkrétních situacích podstatu typických problémů, jimž lidé zapojení do tvorby softwaru zejména ve svých profesních začátcích čelí, a představuje zásady, pravidla a doporučení ověřená jeho bohatou praxí.
Poznáte mimo jiné:
- Specifika vývoje softwaru jakožto zvláštní oblasti projektového řízení
- Obvyklé příčiny selhávání softwarových projektů a produktů
- Zdravé zásady pro specifikace zadání, strukturu kódu i dat
- Nejčastější chyby při programování a jejich příčiny
- Jak se vyhnout bezpečnostním dírám
- Co má vliv na rychlost tvorby aplikace
- Problémy uživatelského rozhraní
- Testování a revize aplikace
- Zkušební provoz a zavádění aplikace u zákazníka
- Umění zvládnout ekonomickou stránku projektu
- Řízení a komunikace ve vývojovém týmu
- Význam a slabiny metodik, analýzy a vizuálního modelování
- Praktický test připravenosti uchazeče o místo programátora